+421 52 321 04 00 alto@alto.sk

eKASA - stav certifikácie

 

Vo Svite, 4.6.2019

Vážení zákazníci,

pred časom sme Vás informovali o spôsobe zmeny Vašich kás na systém eKasa. Zároveň sme Vás žiadali o objednávku realizácie zmeny a o úhradu zálohovej faktúry.

Predpokladom dodržania avizovaného postupu krokov zmeny na systém eKasa je, aby naši dodávatelia “eKasy klienta a CHDU” (ľudovo nazývané fiškálne moduly) mali od Finančnej správy udelený certifikát na ich fiškálne moduly pre eKasu.

Žiaľ, situácia sa vyvíja veľmi zle! K dnešnému dňu ani jeden z našich tradičných a dlhoročných dodávateľov (spoločnosti BOWA a VAROS) nemá tieto nutné certifikáty pridelené. Znamená to, že keď ich budú mať a my budeme môcť začať tieto CHDU implementovať, nebude v našich silách stihnúť prerobiť všetky kasy u všetkých našich zákazníkov do 30.6.2019.

Čo môžete teraz urobiť?

1. Počkať na pridelenie certifikátov spoločnostiam Bowa a Varos a potom počkať, kedy prídete na rad a my Vám zrealizujeme zmenu na systém eKasa tak, ako sme avizovali.

2. Prijať od nás náhradné riešenie. To spočíva v dodávke systému eBOX od spoločnosti AXIS Distribution. Systém eBox sme integrovali do našej kasy ako alternatívne riešenie, pretože má pridelený certifikát od Finančnej správy. Toto riešenie nesie so sebou niekoľko technických úskalí. Jedným z problémov je aj cena riešenia. Dôvodom je nutnosť, vo väčšine prípadov, vymeniť celú Vašu fiškálnu tlačiareň a nahradiť ju novou tlačiarňou s eBoxom (tých je dostatok). Je možné aj ponechať Vašu doterajšiu tlačiareň (EPSON alebo BIXOLON) a nahradiť doterajší fiškálny modul v tlačiarni sériovým portom. Problémom je veľmi akútny nedostatok sériových portov a ďalších drobných komponentov na trhu (redukcie).

3. Finančná správa ponúka riešenie pomocou virtuálnej pokladnice (VRP). Takto by sa možno v niektorých prevádzkách dali dočasne evidovať tržby, ale je potrebné si uvedomiť, že sa jedná o jednoduché riešenie na evidenciu tržieb bez náväznosti na softvérové riešenia (FoodMan a Hores). VRP si môžete objednať na portáli Finančnej správy zdarma, od objednávky do dodania prístupových údajov prebehne obvykle cca 10-14 dní.

4. Spoliehať sa na to, že ani po 1.7.2019 nebudú kontrolné orgány kontrolovať a sankcionovať nedodržanie zákona o eKase a počkať si na realizáciu ako sme pred časom avizovali. Tu je potrebné zopakovať, čo povedal zástupca riaditeľky finančnej správy, že inak budú posudzovať tých, čo si vôbec nepožiadali o inicializačný balíček a inak tých, ktorým dodávateľ nebol schopný včas dodať funkčné riešenie. Z toho vyplýva, že tak ako sme avizovali v predchádzajúcom newsletteri je veľmi dôležité podať žiadosť o kódy pokladníc a o autentifikačné údaje na portáli FS.

Túto informáciu Vám z opatrnosti poskytujeme s časovým predstihom, aby Vám pri Vašej podnikateľskej činnosti nevznikla žiadna škoda.

Ing. Ivan Zima

konateľ ALTO Slovakia s.r.o.